10 טיפים למוזיקאי העצמאי

כולכם כבר מכירים את "דו"ח המבקר", המקום בו אני נותן במה לסינגלים חדשים ומבקר אותם. רוב האמנים ששולחים לי את הסינגלים שלהם לביקורת הם אמנים צעירים שסובלים מחוסר ניסיון בענף שבא לידי ביטוי בתוצרים לא מספיק איכותיים, תדמית לא ברורה ויחסי ציבור גרועים עד לא קיימים.

אז כשירות לציבור, קבלו פוסט אורח נוסף במועדון תרבות, והפעם גלית קאשי, מנהלת יחסי ציבור ומיתוג שמשתפת אותנו ב- 10 טיפים למוזיקאי העצמאי. 

country-946706_1280

1. קחו רגע זמן, עצרו את הכל ותחשבו עליכם. תנסו להבין למה בחרתם להיות מוסיקאים ומה אתם רוצים לתת לעולם, מה החזון שלכם? התשובה שלכם עשויה להיות מאוד עוצמתית ומניעה לעשייה וחשובה להמשך הדרך. יש הבדל בין תחביב לבין מקצוע. אז נא להתנהג בהתאם.

2. שחררו את הפרפקציוניסטיות – "קשה לי לשחרר"- משפט שאני שומעת המון מאמנים. נכון, זה קשה, אני יודעת, אבל זה מעכב ומסוכן ועלול לגרום לכם לנטוש את העשייה לחלוטין. זה בסדר לא להיות מושלמים. תזכרו שאתם מתפתחים, אתם כלי, מה שיצא מכם היום שונה ממה שיקרה בשנה הבאה או באלבום הבא. למדו לקבל ביקורות קצת בריחוק, המוסיקה שלכם היא לא האישיות שלכם. אתם רק הצינור.

3. תפתחו מיומנויות נוספות – כל מוסיקאי עצמאי חייב להפנים שעל מנת להתקדם ולהצליח, בנוסף לכתיבת מוסיקה טובה, מחובתו לפתח כישורים נוספים שחיוניים להתקדמותו והצלחתו כגון: עריכת וידיאו בסיסית, פוטושופ, קריאה והתעדכנות בפלטפורמות המדיה הדיגיטליות (יש קורס נהדר ב "מעוף" למדיה חברתית. תנסו).

4. "עשה זאת בעצמך" – המיתוס של "השיר יצא בלינקטון/פטיפון/מייסונג", נראה כבר מה יהיה איתו, משול לזריקת השיר לפח. תבינו שאתם רק שורה בג'ימייל של שדרנים והעורכים ואתכם מגיעים עוד עשרות שירים ביום. במידה ולא לקחתם יח"צ מקצועי, עשו את העבודה בעצמכם אחרת באמת שחבל על ההשקעה והכסף.

5. תדמית ובידול – בים של חומרים מוסיקלים ורשתות חברתיות, הפן הויזואלי הוא קריטי! לא זורקים תמונה אקראית שנראית לנו יפה, אלא מתחילים בתהליך של חשיבה מראש כחלק מהתהליך האסטרטגי שלכם. התמונות והגרפיקה זה רושם ראשוני ותפקידם לייצג את האמירה שלכם. מהו הרושם שאתם עושים כשמתבוננים בכם? אם זה לא יהיה נכון זה עלול בפרוש להצביע עליכם כחסרי טעם ויהיו לכך השלכות. בנוסף, עליכם ליצור בידול מכל השאר. כדי למצוא אתכם אתם צרכים לבלוט, אבל לבלוט נכון.

רוצה לקבל עדכונים חמים ממני

6. עבדו ושוב עבדו – גם אם לקחתם יחסי ציבור מקצועיים, עליכם להבין שתפקידכם הוא ליצור תוכן מעניין, להשיג קהל בהתמדה ולעבוד קשה כל הזמן. יש דברים שאף אחד לא יעשה במקומכם, זכרו שזה התפקיד שלכם.

7. קומוניקט –מה הופך קומוניקט לטוב? סיפור מעניין. כזה שיגרום למי שקורא בו להתייחס למוסיקה שלכם אחרת ולהאזין לה. זה יכול להיות בצורת עיסוק לא שיגרתי, אירוע מעניין שקרה לכם במהלך ההקלטות, סיפורים מאחורי הטקסטים ועוד. לעולם אל תשתמשו בתיאורים מוגזמים סטייל: "הדבר הבא" וכאלה. מילת המפתח היא – עניין.

8. במה – כשאתם כבר עולים על הבמה, בבקשה היפטרו מהזהות היומיומית שלכם. התלבשו טוב, הראו טוב ותנו "שואו". אלה שיראו אתכם ישמשו כשגרירים שלכם ויספרו עליכם לאחרים, אבל דבר כזה יתקיים אך ורק אם תמלאו את חובתכם כאמנים מצוינים. יש בגדים למכולת ויש בגדים להופעה. השקיעו בנראות שלכם והשקיעו בסדר השירים שירגש, בעמידה שלכם, בזמן המופע שישאיר טעם של עוד בכל פרט ופרט כדי שהקהל ייצא נפעם וישמש עבורכם שופר.

9. הנכסים הדיגיטלים שלכם משולים לשטחי פרסום, זכרו שאנשים מופצצים בהמון מסרים מידי יום והנטייה היא לסנן. כשאתם מתפעלים את הפייסבוק שלכם או האינסטגרם או כל חשבון אחר, עשו זאת בחכמה. צרו תוכן מעניין, כתבו פוסטים מעניינים, שתפו אבל בזהירות. הימנעו מסחטנות ריגשית והימנעו מחפירות מאסיביות על מנת שלא לעורר אנטיגוניזים. דעו מתי להעלות פוסט ושיר ומתי לא. טיימינג איז אבריטינג.

10. תשקיעו בלימודים – אפשר ללמוד הרבה בחינם אבל יש דברים ששווה להשקיע בהם כמו ציוד טוב או השכלה טובה. השכלה היא כלי עבודה חשוב מאין כמוהו. היא ארגז הכלים שאתם צריכים בכדי לצעוד בדרך הלא פשוטה לעיתים שלכם, וזאת השקעה שתחזיר את עצמה, תחסוך לכם טעויות והרבה כסף.

גלית קאשי היא מנהלת יחסי ציבור ומיתוג של אמנים ומתמחה בקידום אמנים "טרום פריצה" לצד אמנים וותיקים. כמו כן, מרצה על יחסי ציבור בקורס השלם לאמנים "לנהל את הקול" מבית תות תקשורת בניהולו של אסף מימון.
galitK.pr@gmail.com

רוצה תוכן בלעדי לפני כולם?>> יאללה פנק אותי!
רוצה לקרוא עוד>> המועדון גם בפייסבוק!

 

גלית קאשי ערוך

צילום: משה נחומוביץ

רוצה לקבל עדכונים חמים ממני

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s